Isnin, 12 April 2010

BISIKAN NURANI



Ya Allah…
Yang Maha Mendengar
Kuatkanlah hati ku dengan IMAN
Teguhkanlah pendirian ku terhadap ISLAM
Curahkan CINTA di hati ku hanya untukMU
Rindu ku hanya kepada sebuah PERTEMUAN dengan zatMU
Aku tidak melakukan ini semua yakni berbaiah diri ku dengan perjuangan ISLAM kecuali dengan niat yang satu…AKU INGIN MELIHAT WAJAHMU !!!
Sejuta nikmat yang ku rasa dariMU..
Bahkan tiada terhitung nikmatMU pada ku…
Namun aku tidak dapat melihat KEINDAHAN zat Yang Amat Pemurah dan Amat Mengasihani diri ku yang maha lemah ini
Aku tidak dapat menarik nafas ku walau sesaat tanpa izinMU..
Ya Allah…
Fitrah yang Engkau campakkan kepada ku
Aku ingin mengenali diri yang telah banyak berjasa kepada ku
Diri yang sering menolong ku dan mengurniakan hadiah tanpa meminta balasan dari ku..
Maka siapalah yang paling layak untuk ku harapkan untuk bertemu kecuali zatMU
Yang Allah…
Kembalikan diri ku kepadaMU dengan belas kasihanMU sebagaimana Engkau hidupkan ku dengan kasih sayangMU
Sesungguhnya, cukuplah Engkau Ya Allah bagiku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut


ANTARA KACA DAN PERMATA

ANTARA KACA DAN PERMATA
PILIH MANA????